AFRIKA 2022 vírníky AutoGyro – # 4

Cesta na jih u nás obvykle znamená, ze se bude oteplovat. Ne tak v Africe. Na Paradise Beach už se blížíme Kapskému městu. Okolní dvě městečka Jeffreys Bay a Francis Bay jsou přes sezónu velmi navštěvované místními i zahraničními turisty. Teď je tu však klid a my potkáváme pár jihoafrických důchodců ráno na pláži, nebo večer v restauraci na pláži. I tady platí zdržet se komentářů v češtině, protože tu může někdo rozumět. Manželský pár z Brna tu má svůj dům a my si pokecáme ve své mateřštině. Před odletem na hezkým letišti FAPX před hangárem lakuje letadlo straší nenápadný chlapík. Dáme se s nim do řeči a valíme bulvy. Chalkie Stobbart přeletěl v roce 2003 s kámošem v 50 let starém Fairchildu za VFR z Jihoafrické republiky do amerického Oshkoshe a zpět. Jedna cesta 17 tisíc kilometrů 132 hodin. Když před 10 lety končil aktivní pilotní kariéru, měl na svém kontě 24 tisíc hodin. Ale jeho nejlepší létání byl právě tento výlet.

No ale my pokračujeme podél pobřeží východního Kapska a obdivujeme nádherné útesy i zapadlé pláže. Ale protože nám na pobřeží začíná foukat proti, pokračujeme dále nad pevninou. Nad Swartberg a po hraně kopců letíme natankovat na letiště Oudtshoorn a k večeru přilétáme na Morningstar u Kapského města. Potkáváme se nejen s Lenem a Christine, ale už tu na nás čeká i náš další cestovatel Lutz. Ten je poletí právě tímto Calidusem, a tak se jdeme společně proletět kolem Stolové hory a na zdejším mezinárodním a sousedním vojenském letišti si vyzkoušíme komunikaci s řídícími v africké mutaci angličtiny. Pohledy jsou to tak hezké, že se rozhodujeme si na vrchol vyšlápnout po kamenných schodech z města. Další den přilétá kameraman Jarda ( tomu zde neřeknou jinak než Džej Džej ) a tím jsme kompletní. Už nám chybí jen dva vírníky.

Ale loď s našim kontejnerem už pustili do přístavu, tak věříme v brzký úspěch.

Pokud si chcete o této výpravě přečíst více, navštivte naše stránky